BETALNING & LEVERANS

Vad kostar Pausbox?
HomeBox "Lagom" kostar endast 199 kr per månad. HomeBox "Generös" kostar endast 349 kr per månad. För OfficeBox prissättning, besök denna sida här. 

På vilken dag debiteras mitt konto?
När du registrerar dig för en Pausbox prenumeration kommer ditt kort debiteras inte direkt. Alla elektroniska avgifter sker på 1:e dag varje månad tills du bestämmer dig för att pausa eller avbryta tjänsten.

Vilka länder levererar ni till?
Vi erbjuder fri frakt till Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Jag har inte fått min Pausbox, kan ni hjälpa mig?
Det kan ibland ta 2–5  arbetsdagar från det att boxen lämnar oss till att den är levererad. Har det gått längre tid än så får du höra av dig till oss. support@pausbox.se 

Vad händer om någon produkt är skadad vid leveransen?
Vi gör allt vi kan för att säkerställa att allt är i perfekt skick när du får din låda. Men olyckor kan ske. Om olyckan har drabbat din box, kontakta oss via e-post på support@pausbox.se inom 24 timmar från att du hämtat ut din box. Då ersätter vi dig med en likvärdig produkt.

Hur skickar ni boxarna?
Vi skickar boxar med Postnord Varubrev alltid transporten av varje Pausbox till din brevlåda. Om den inte går in i din brevlåda kommer du istället att få en avi till närmaste utlämningsställe.

Hur gör jag om jag vill returnera en Pausbox?
Hör av dig till support@pausbox.se inom 5 dagar och berätta att du vill returnera och varför. Vi behöver även ditt namn, personuppgifter, kontaktuppgifter och gärna datum för när du gjorde din beställning.

Inom några dagar efter att du skickat din önskan att returnera boxen får du en adresslapp från oss, klistra den på originalboxen och posta den inom sju (7) dagar. Vi bet-alar tillbaka dina pengar, minus returfrakt, på samma konto som du betalade från när vi tagit emot boxen förutsatt att samtliga produkter är med i returförsänd-elsen.

Om du skickar tillbaka boxen utan en adresslapp från oss tar vi ut en administrativ avgift på 300kr, exklusive returfrakt. Så snälla, invänta adresslapp :)

Leveranser
Eventuella fraktavgifter visas direkt i samband med beställningen. För paket som inte hämtas ut fakturerar vi 250kr för returfrakt och administrationskostnader.

Leveranssätt
Samtliga leveranser sker med Postnord ”Varubrev”

Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger på 2–5 vardagar från angivet sändningsdatum, beroende på lagerstatus.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren m.m.

Transportskadat gods
Kontrollera alltid din försändelse vid mottagandet. Alla transportskador ska omgående anmälas till transportören. Kontakta även oss på support@pausbox.se

Om du vid uppackningen upptäcker att någon vara är skadad måste du kontakta Pausbox på support@pausbox.se inom 24 timmar för eventuell retur.

Vi ska flytta, kan jag byta mottagaradress?
Självklart kan ni byta leveransadress. Vänligen skicka ett e-post med ditt namn och din aktuella leveransadress tillsammans med din nya adress till kontakt@pausbox.se 

Kommer Pausbox till min brevlåda?
Din Pausbox skickas direkt hem till dig, om den inte går in i din brevlåda kommer du istället att få en avi till närmaste utlämningsställe. Har du/ni en postlåda kommer den med största sannolikhet att få plats.

När kommer min första Pausbox?
Vi skickar ut boxarna i mitten av varje månad (15-22:e). Prenumeranter som startar efter den 1:e får sin första box följande månad.

När du registrerar dig för en Pausbox prenumeration kommer ditt kort debiteras inte direkt. Alla elektroniska avgifter sker på 1:e dag varje månad tills du bestämmer dig för att pausa eller avbryta tjänsten. Samtidigt som vi skicka boxar till dig, får du e-post som säger att boxen är på väg. Om du också följa oss i sociala medier får du tips om när det närmar sig.

Leverans och betalningsvillkor
Åldersgräns för beställning
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra en beställning hos oss.

Ansvarsfriskrivning
Pausbox reserverar sig för moms-, valuta- och pris-ändringar samt andra prispåverkande faktorer som står utanför vår kontroll.

Pausbox är inte ansvarig för innehållet i produkterna som ingår i din Pausbox, det är varje enskild producent.

Se konsumentinformationen på förpackningen.

Pausbox reserverar sig mot eventuella tryckfel i texter, bilder och priser.

Vad ska jag göra om jag fortfarande tar emot boxar efter att jag har avbrutit min prenumeration?
Detta händer ibland och vi förväntar dig att informera oss så snart du har fått en obetald box. Vi tillåter dig att behålla den första rutan utan kostnad, men varje efterföljande box som du fortsätter att ta emot kommer att bli debiteras till full pris, vi antar att du bestämde dig för att fortsätta prenumerationen hos oss tills du informerar oss annars. Avgifter kommer att ske retroaktivt när vi gör vår årliga redovisning.

Betalningar
Vi accepterar VISA och Mastercard samt för privat-personer inom Sverige. Vår sam-arbetspartner för alla betalningar är PayWhirl and Stripe.

Kreditkort
När du är har valt att betala med kort kommer du till PayWhirls säkra betalväxel för kreditkort. Sedan du fyll i fälten Kortnummer och Giltigt till (månad) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.

Företag
Företagskunder, organisationer, föreningar och församlingar köper mot 10-dagarsfaktura. 

Sen betalning
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer.

PayWhirl/Stripe förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

NYHETSBREV

Håll dig uppdaterad på Pausbox kampanjer och ta en smygtitt i kommande boxar.